Skip to Content

Fiziksel Olarak Etkileşimli Eğitsel Oyun Projesi – ODTÜ

Oyuncunun Fiziksel hareketine dayanan bir webcam oyunudur. Adobe Flash kullanılarak geliştirilmiştir. Webcam ile oynanan bir çok oyun vardır fakat en bilineni ObO oyunudur. Teknik olarak OvO PIEGP den çok daha fazla gelişmiştir. Harekete duyarlılığı PIEGP den daha iyidir. OvO oyununun içinde de ayrıca bir çok oyun vardır. Fakat hiç birinin hikayesi yoktur. Temel eğlence faktörü elektronik nesnelerle fiziksel etkileşimdir.

Kendi başına dört tane oyun vardır fakat görsel tasarım ve karakteristikler aynıdır. Oyuncuları hazırlamak ve motive etmek için önceden hazırlanmış öykü yoktur. Başlangıçta oyuncunun oyunda ne yapması gerektiğini söyleyen yönergeler vardır. İçerisindeki oyunlar : “Şekillerinizi kontrol edin”, “Tek - Çift”, “Numaraları kaydet”, “Sonrakini bul” dur. Her bir oyunda oyuncuların belirli görevleri yerine getirmek için yakalamaları gereken bir çok numara ve şekil vardır. Birincisi hariç, oyunu kazanmak için oyuncuların doğru yakaladıkları yanlış yakaladıklarından daha fazla olmalıdır. İlk oyunda, oyuncular toplam puanlarınını 0 ile 100 arasında tutmak için numaraları yakalamalıdırlar. Bu yüzden oyuncular sanal olarak doğru numaralara dokunmak için hem hızlı olmal hem de doğru hareket etmelidir. Figür 1 de oyunların birisinin girişi gözteriliyor. Oyunculara oyun süresi ve kaç kere hata yapabilecekleri gibi gönergeler veriliyor.

 

1.      Bölüm – Oyuna Giriş:

Lütfen bu bölümü seçtiğiniz oyuna giriş olarak kullanın

 

1.1  Oyunu adı:

Fiziksel Olarak Etkileşimli Eğitsel Oyun Projesi

1.2  Oyunun prosedürleri ve yaratıcıları

Başka hangi oyunları ürettiler?

Diğer önemli detaylar

PIEGP Orta Doğu Teknik Üniversitesinden  Yavuz İNAL tarafından bitirme tezi olarak geliştirilmiştir.  Ayrı ayrı 4 bülümden oluşur. Oyunların hepsi http://www.simge.metu.edu.tr/projects.htm  adresinde ücretsiz olarak indirilebilir.

 

1.3  Özet olarak geşmişi

 

1.4  Dil

Türkçe, İngilizce

1.5  Gözden geçirme için Oyun Platformu

Kişisel bilgisayar kullandım. Adobe Flash kuruluydu ve gerekli dosyaları bilgisayarıma indirdim.  Tarayıcı üzerinde  de oynayabilirdim.

1.6  Mevcut diğer platformlar

Yasal Uyarı - Bu proje Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilmektedir. Bu site, sadece yazarların görüşlerini yansıtmaktadır ve komisyon içerisindeki bilgilerin herhangi bir şekilde kullanılmasından sorumlu tutulamaz. Bu Flash Player sahip tarayıcılarda çalışabilir bir swf dosyasıdır. Eğer kullanıcı bunu indirirse ve Flash yüklü ise oyunu oynayabilir. Sistem gereksinimleri hakkında hiçbir tanımlama yoktur fakat her biri 1 MB geçmemesi çok basit dosyaları içerir.

 

1.7  Minimum Teknik Gereksinimler

Herhangi bir PC veya Mac bilgisayarı ve Flash Player ile yürütülebilir.

1.8  Giriş çevre birimleri gereklidir

Webcam ve basit bir bilgisayar sistemi gereklidir.

1.9  Hangi dökümantasyonu ve yardım dosyalarını içerir.

 

Her bir oyun için "nasıl oynanır" butonları vardır, bunlar kol ve bacakların oyun esnasında nasıl kullanılacağını gösterir ve oyunun amacını gösterir. Başka bir destek yoktur.

 

1.10                       Erişim Özellikleri

Lütfen işaretleyin:

-          Font Boyutlandırması

-          Olaylar için altyazı

-          Yeniden eşleştirilebilir kontroller

-          Çeşitli oyun hızları

-          Renk şeması konrolü (yüksek karşıtlık, kırmızı/yeşil)

-          Yardım modu (otomatik hedefleme, kumkabı modu)

 

Bülüm 2 - Özet açıklamalar ve oyun sınıflandırılması

Oyunu açıklamak için yardımcı olacak bazı bilgi veriniz. Bu hikayenin kısa bir açıklaması ya da tema ve oyun hedeflerinin tanımını içerir. Düzenek üzerinde çevre birimleri, oyuncular ve tür hakkında bilgi sağlayarak, kullanıcılar için daha etkili bir referans sağlamak için oyunu sınıflandırmaya yardım edecek:

2.1 Lütfen hedef kitlesi hakkında aşağıdakileri de içeren bilgi veriniz:
Oyun tek mi çok oyunculu mu? / çok oyunculu fırsatlar sunar mı?
Hedef yaş grubu ve minimum yaş nedir?

 

Tek bir oyunculu oyundur. Oyun, ilköğretim düzeyinde 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin matematiğin temelleriyle ilgili pratik yapması için geliştirilmiştir. Ancak bu oyun eğlence için herkes tarafından oynanabilir.

2.2

2.3 Oyun Türü

Lütfen oyunun ait olduğu için bir veya daha fazla tür (ler) veya stil (ler) seçiniz(bkz. aşağıdaki tablo) ve
seçiminizle ilgili bir açıklayıcı not yazınız.

Oyunun temel geometrik şekiller ve sayılar gibi, matematik esasları öğretmektir.
Bu nedenle müfredat ihtiyaçlarınıza uygun. Aynı zamanda web kamerası oyun, oyuncu fiziksel olarak aktif durumdayken öğrenebilir.

Oyun türleri

Oyun türleri                                                        Ciddi oyun türleri
Aksiyon / Macera Bulmaca                                  İş
Arcade Role-play                                                  Müfredat
Sürüş / Simülasyon epistemik yarış
Atıcı Exergaming Fight
MMOG Spor                                                    Sağlık ve Tıp
Müzik    Strateji                                               Askeri
Aile / Parti                                                         İkna Edici

2.4 Oyunun sınıflandırılması

Lütfen oyunun sizce hangi kategoride potasiyel eğitsel fayda sağlayabileceğini işaretleyiniz ve seçiminizle ilgili açıklayıcı bir not yazınız.

Bellek / tekrar / akılda tutma
Beceri / hassasiyet / motor becerileri
Kavramları ve kuralları uygulama
Karar verme (strateji ve problem çözme)
Sosyal etkileşim / değerler / kültürler
Öğrenme yetenek / öz değerlendirme

Oyuncular kısa bir süre içinde doğru seçimler karar vermeniz gerekir çünkü bu oyun beceri düşünme sağlar. Oyundaki faaliyetler herhangi bir ezbere neden olmaz, oyuncunun eldeki verileri gözlemlemesi gerekiyor ve mevcut duruma uygun bir seçim yapmalıdır. Oyuncu Kolları ve bacakları kullanmak zorunda olduğundan oyun motor becerileri için faydalıdır. Oyunun başında nesneleri tam olarak yakalayamama  rağmen daha sonra akıllıca kollarımı kullanmaya başladım. Bu vücut ve mekansal öğrenme için iyi bir uygulama.

 

2.5 Oyun belirli kültürel sorunları hedef alıyormu, eğer alıyorsa hangilerini?

Kültürelsorunlara çözüm getirmek için tasarlanan oyun muydu?Oyun çok kültürlü çeşitliliğin hassasiyeti üzerine odaklanıyor mu? Oyun farklı kültürler ve farklı kültürel ihtiyaçları ve alışkanlıkları anlayışı üzerinde hoşgörüye odaklanıyor mu? Oyun küresel kültür çatışmalar üzerinde odaklanıyor mu? (okulda, işyerinde) Oyun çeşitlilik hakkında bir şey anlatıyor mu?
Örneğin Küresel çatışmaların serisi (Filistin, Latin Amerika). Örneğin, güvenli bir ortamda farklı kültürlerin bakış açısından farklı görüşleri besleyen – Amerika ve Birleşik Krallık ta Silahlı Kuvvetleri kültürel konularda eğitmek için geliştirilen rol oynama oyunları serisi.
Örneğin akran baskısı, zorbalık ve izolasyonun kurbanlarından bahseden FearNot.

Eğer mümkünse raporlanmış kullanım için örnekler veriniz.

2.6 Oyunun kültürel ve etnik amaçlar için kullanımı

Oyun kültürel ve etik konuları tartışmak için kullanılabilir mi? Örneğin GTA etik sorunları tartışmak ve kabul edilemez davranışları konuşmak için kullanılabilir, WOW kullanımı ne etik davranışı ve dinin nasıl yandaş topladığını çalışmak için kullanılabilir. olduğunu ve nasıl dinler oyun farklı kültürler incitici olmadan ırkçılık sorunu yükseltmek için (Sosyal Bilgiler).

Oyun farklı kültürleri önermeksizin ırkçılık sorununu yükseştmek için kullanılabilir mi? Örneğin, Kültürel sorunlardan dolayı kafa karışıklığı yaratan fantezi yarışlarının kullanımı

Lütfen mümkünse örnek veriniz

 

2.7 Diğer kültürel yönleri

kültür açısından kullanımı ve kültür çevresi açısından oyunun kabulü ile ilgili durumlar veriniz.
Örneğin geçen yıl Almanya'da bir oyunda uygunsuz içerik ve 3D dünyalara çocukların maruz kalmasına ilişkin özel kanun uygulayan bir tartışma bildirildi.

Uygulanabilir değil

3.  Bölüm – Oyuna Bakış

Bu bölümü gözden geçirmeyi destekleyen ideal olarak ekran görüntülerini içermesi gereken bir gidiş yolu sağlamak için kullanın. Ekran alıntısında, oyunun ve navigasyonun elementlerini yakalamaya ve altını çizme gerektiren herhangi bir maddeyi dahil etmeye çalışın.

3.1  Bilgisayar / video oyunları açısından / deneyim beceri düzeyini göstermek üzere aşağıdaki maddeleri kullanın:

1 - Acemi / nadiren veya hiç oyun oynamaz

 2

 3  Orta / bazen oyun oynar

 4

 5  Uzman / Sıkça oyun oynar

Bu oyun, oyunlar hakkında hemen hemen hiçbir ön bilgi gerektirmeyen bir Flash tabanlı bir oyundur. Erken ilköğretim öğrencilerinin kolayca oynayabilmesi için çok basittir. Bu yüzden oyunu  öğrenmek ve kullanımı kolay oldu.

 

beceri düzeyi / deneyim gibi referanlarınız ile aşağıyı doldurunuz "Acemi bir oyuncu olarak benim için başlaması kolay oldu. Başlangıcı ilginç buldum":

 

3.2 Oyun için ön hikaye ve başarı için şartlar sağlayın (Bkz. Dipnot Ekran Görüntüleri)

Kendi başına dört tane oyun vardır fakat görsel tasarım ve karakteristikler aynıdır. Oyuncuları hazırlamak ve motive etmek için önceden hazırlanmış öykü yoktur. Başlangıçta oyuncunun oyunda ne yapması gerektiğini söyleyen yönergeler vardır. İçerisindeki oyunlar : “Şekillerinizi kontrol edin”, “Tek - Çift”, “Numaraları kaydet”, “Sonrakini bul” dur. Her bir oyunda oyuncuların belirli görevleri yerine getirmek için yakalamaları gereken bir çok numara ve şekil vardır. Birincisi hariç, oyunu kazanmak için oyuncuların doğru yakaladıkları yanlış yakaladıklarından daha fazla olmalıdır. İlk oyunda, oyuncular toplam puanlarınını 0 ile 100 arasında tutmak için numaraları yakalamalıdırlar. Bu yüzden oyuncular sanal olarak doğru numaralara dokunmak için hem hızlı olmal hem de doğru hareket etmelidir. Figür 1 de oyunların birisinin girişi gözteriliyor. Oyunculara oyun süresi ve kaç kere hata yapabilecekleri gibi gönergeler veriliyor.

Figür 1. “Şeklini Yürüt” oyununun başlangıç ekranı

 

Başlangıçta kullanıcıya tercih edilen dil sorulur daha sonra kullanıcı başlat düğmesine basar. Her oyunun benzersiz girişi vardır. Ve daha sonra oyun başlar. "Sayıları Kaydet" oyun bölümünde, kullanıcı toplam puanını paraşütten rastgele düşen bir veya iki haneli sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yaparak 0 ile 100 arasında tutmalıdır. Oyuncudan toplama veya çıkarma olabilen işlem türüne göre sayıları toplaması beklenir. Oyunun başlangıcında oyuncuya bir başlangıç skoru verilir ve oyuncunun amacı bu skoru oyunda verilen sayılar arasında kontrol etmektir. Zaman sınırlaması çocuğun dikkatli olması gereken bir zorluktur. Bu puanın toplam puana eklendiği anlamına gelir. Puan 100 veya 20 ye ulaştığı zaman, oyuncu tehlike bölgesine girer ve oyuncu yanıp sönen karekter ile bilgilendirilir.

Figür 2. “Sayıları Kaydet” oyununun ekranı

“Şekillerini Yürüt” oyununda, oyuncu bir uçak ile uçar ve ekranın solunda gösterilen farklı nesneler ve geometrik şekiller arasındaki geometric şekli yakalar.Onlar oyun içerisindeki çocuğa yardım etmek için ekranın sol köşesinde gösterilen şekil üzerinde hareketler yaparak bir uçak kullanmaya çalışacaklar.Çocuk uçağı sağa veya sola hareket ettimek için kollarını kullanacak. Amaç, geometrik şekilleri mümkün olduğunca çabuk toplamak. Doğru şekli yakaladıktan sonra, soldaki şekil değişir. (Bkz. Figür 3)

 

Figür 3. “Şekillerini Yürüt” oyununun ekranı

Figür 4. “Tek – Çift” oyunun ekranı

 

Figür 4 te mavi sepeti (Çift sayılar) ve yeşil sepeti (Tek sayılar) görebilirsiniz. Oyuncu solda anlık geridönüt alır ve kalan zamanı görür.

“Sonrakini bul” oyununda beş farklı alanda konumlandırılmış nesneler vardır. Oyunculardan ekranın aşağısındaki bir model sıralaması ile alakalı doğru  nesneyi bulmaları beklenir. Model sıraları ve model sıraları ile alakalı muhtemel cevap yerleri rastgele seçilir. Oyuncunun modeli tamamlayacak şekli seçmesi beklenir. Her defasında belirli bir sırada sıralanmış üç şekil gösterilir ve  oyuncudan modeli tamamlaması için bir tanesini seçmesi istenir. Her defasında beş şekil seçeneği sunulur ve sanal olarak şekillere dokunmak için kullanıcı kol, bacaklar ve kafasını kullanır. (Bkz. Figür 5)

Figür 5. “Sonrakini Bul” oyununun ekranı

Oyunu bitirdikten sonra bir sonuç sayfası görülür ve oyuncu geridönüt alır.(Bkz Figür 6)

Figür 6. “Sonrakini Bul” oyununun bitiş kısmı

 

3.4  Oyunu ve Navigasyonu tanımla (Ekran alıntılarıyla)

Oyun navigasyonu çok basitti. Oyuncu bir “Başla” butonu ile başlar. (Bkz Figür 7)

Figür 7. “Sayıları Kaydet” oyununun başlangıç sayfası

 

Oyuna başladıktan sonra, oyuncu webcam in bütün vücudu kapsayabilmesi için oyuncunu ayakta durması gerekir. Oyuncunun ileriye doğru hareket etmesi, seçmesi ve sanal olarak doğru şekil veya sayıya dokunması gerekir. Bütün sonuçlar ana pencerenin sağında veya solunda anlık olarak görülür. Oyuncu oyunu bitirmek için bir çok sansa sahiptir. Oyun boyunca hiç bir yardım seçeneği yoktur. Fareyi tıklamayı veya kullanıcının oyundan çıkmak için “esc” butonuna basmasını gerektiren hiçbir kontrol ve yönlendirme butonu yoktur. Eğer oyun biterse, performası gösteren bir kapanma ekranı görünür.

 

3.5 Oyunu engelleyebilecek kafa karıştırıcı yönleri göster

Oyun hareketlere çok duyarlı ve bazen bu duyarlılık nesneleri oyuncunun istemediği yerlere taşıyor.

3.6 Tüm oyun zamanı için bir tahminde bulun

Her bir oyun için 5-6 dakika, dolayısıyla toplam oyun için yaklaşık 20 dakika.

 

3.7 Her bir seviye/görev/senaryo için gerekli yaklaşık bir zaman tahmininde bulun

Her bir seviye yaklaşık 2 dakika sürüyor. Her bir oyun için 3 seviye var. Seviyeler arasında gördüğüm kadarıyla bir fark yok.

 

3.8 Oyuncuların oyunu nasıl oynananacağını öğrenmeleri için geçen süreyi yaklaşık olarak ver

Sadece bir kaç dakika oyunu öğrenmek için yeterli.

3.9 Oyun kaydedilip daha sonra keydedildiği yerden devam ettiriliyor mu?

No

Oyun baştan başlanabilinecek kadar kısa.

 

3.10 Öğrenme hedeflerine kısa bir zamanda ulaşılabiliniyor mu?

Yes

Bu oyunun kısa bir zamanda kaslarımı çok fazla çalıştırdığını hissettim ve aktiviteler çok iyi tasarlanmış. Örneğin “Sayıları Kaydet” oyununda, sürekli sayıya baktım ve sonraki sayıyı yakalayıp yakalmayacağıma karar vermeye çalıştım. Bu arada, öğrenci nesneleri yaklamak için çok hızlı olmalıdr çünkü zamanları çok sınırlı. Bu süreç beş dakikadan sonra sıkıcı oluyor bu yüzden kısa oyun süresi nesnelere ulaşmak yeterlidir. “Sayıları Kaydet” oyunu için, proje geliştirici amaçlarını şöyle sıralıyor:

a.      İki doğal sayının toplama sonucunu bilir ve sonuçları analiz eder.

b.      Doğal sayıları toplama konusundaki problemleri çözer ve analiz eder.

c.       İki doğal sayıyı akıldan mümkün olduğunca çabuk çıkarır.

d.      Doğal sayılar konusundaki hesaplama problemlerini hem toplayarak hem de çıkartarak çözer ve analiz eder.

 

Bütün bu amaçlara  kısa zaman sınırlamasıyla, anlık geridönütü ile ve basit yapısıyla bu oyun ile ulaşılabilir.

0
Your rating: Hiçbiri